İçeriğe geç

Garantisi Olan Telefondan Tamir Parası Alınır Mı

Garantisi olan ürün için servis ücreti ödenir mi?

Cihazın garanti süresi devam ediyorsa, üretici veya yetkili servis merkezi arızanın garanti kapsamı dışında olduğunu ispat etmekle yükümlüdür. Teşhis ücreti, servisin makul maliyetlerini karşılamalıdır. Orantısız derecede yüksek ücretler talep ediliyorsa, tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.

Cep telefonu garantisi neleri kapsar?

Garanti, ana ünite (cep telefonu) ve tedarik edilen aksesuarlar (şarj kablosu ve şarj cihazı) için satın alma tarihinden itibaren iki (2) yıl geçerlidir. Yukarıdakilere bakılmaksızın, Xiaomi geçerli yasa tarafından sağlanan asgari yasal garanti süresini hariç tutmaz, sınırlamaz veya geçersiz kılmaz.

Garantiye gönderilen üründen para alınır mı?

Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz. Tüketici ürünün iadesini talep edebilir. Tüketici kusura uygun bir iade talep edebilir.

Garantisi olan telefon iade edilir mi?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Garantisi olan telefondan ücret alınır mı?

Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya başka bir ücret talep edilmeden tamiri yapılır.

Servis ücreti vermek zorunda mı?

Öncelikle restoran veya kafeler, fiyat listesinde yer alan fiyatlara ek olarak hizmet ve teminat gibi ücretleri tüketiciye bildirmek zorundadır. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dâhil olarak bildirilmesi zorunludur.

Garantisi olan telefonun ekranı kırıldı garantiye girer mi?

Fiziksel hasar: Cihazınızda tek bir çizik bile, kırık bir ekran veya çatlamış bir kasadan bahsetmiyorum bile, garanti kapsamında olmayacaktır. Telefonunuzun kamerası kırık bir ekran nedeniyle kırılırsa, ücretli bir ekran onarımını kabul etmediğiniz sürece kamerayı garanti kapsamında değiştiremezsiniz.

Cep telefonu tüketici hakları nelerdir?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Telefon bozulunca garantiye girer mi?

Ekran Kırılması ve Çizilmesi: Cep telefonu ekranlarının düşme veya darbelere bağlı olarak kırılması da garanti kapsamına girmeyen arızalardan biridir.

Telefon tamir süresi kaç gündür?

Garanti süresi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihte başlar ve en az iki yıldır. Ancak, üreticiler veya ithalatçılar iki yıldan daha uzun bir garanti süresi verebilirler. Bir ürünün arızalanması durumunda, garanti süresi onarım için gereken süre kadar uzatılır. Ürün için azami onarım süresi 30 iş günüdür.

Teknik servis ücreti yasal mı?

Evinize veya iş yerinize geldiğimizde, yerinde incelemeler yaparak sorunu çözmeye çalışacağız. Talep edilirse arıza giderilebilir. Ancak birçok hizmet için, arıza giderilmese bile sizden ücret talep etmek yasa dışı değildir.

Kaç arızada ürün değişir?

Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.

Kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Cep telefonu açıldıktan sonra iade edilir mi?

Yönetmelik değişikliği tüketicilere tanınan haklarda bazı değişiklikler yaptı. Ancak teknolojik ürünler artık keyfi olarak iade edilemiyor. Örneğin akıllı saat, telefon, tablet, bilgisayar veya drone satın alan bir tüketici o cihazı iade edemiyor.

Garanti devam ederken servis ücreti alınır mı?

Dağıtım hizmetleri ücret talep etmeyebilir. Diğer ithalatçı hizmetleri ücret talep edebilir ancak garanti süresi boyunca ücret talep etmeyebilir.

Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?

Bu bağlamda satıcı, tüketiciye ürün bedelinin tamamını ve ürünü iade etme kargo masraflarını eksiksiz olarak tazmin etmek zorundadır. Ürünü iade etme kargo masrafları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama hükümleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanır.

Yetkili servis ücreti yasal mı?

Garanti süresi sona erdiğinde, ev aletleri için servis ücretleri yasa gereği izin verilir. 2014 yılında Resmi Gazete’de yayımlanan Satış Sonrası Servis Yönetmeliği’nin RG–31037)(1) maddesinde yapılan değişikliğe göre, servisler garanti süresi boyunca tüketicilerden örneğin personellerinin nakliye ve taşıma maliyetleri için ücret talep edebilir.

Yetkili serviste arıza tespiti ücretli mi?

Yetkili servisler genellikle arıza tespiti için ücret talep ederler.

Garantili bir ürün kaç defa servise giderse değişir?

Tamire bırakılan ürünlerin en geç 30 gün içerisinde tamir edilmesi gerekmektedir. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez veren cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa eskort şişli escort Gaziantep Grup Yapan Escort